Digitalisering is essentieel voor de logistieke sector. En vraagt om samenwerking met een goede digitaliseringspartner, voor een effectief en geoptimaliseerd proces. CargoON, onderdeel van de Trans.eu Group, biedt hiervoor een gespecialiseerd transport management platform. Ontworpen om te voldoen aan de behoeften van verladers en gecreëerd met de meest geavanceerde technologie. Dit maakt integrale digitalisering van de supply chain mogelijk.
Met meer dan 20 jaar ervaring in de sector heeft CargoON het vertrouwen van klanten gewonnen die efficiënter willen worden en hun logistieke kosten willen verlagen. Die geen lang en tijdrovend implementatieproces willen en dit gefaseerd en in hun eigen tempo willen uitvoeren. Dat is mogelijk met het modulaire systeem van CargoON, naast de eenvoudige integratie met het ERP of TMS. Een volledige implementatie is mogelijk in slechts een paar weken, in fasen en volgens het tempo van digitalisering van de klant.
De voordelen zijn onder meer besparingen op logistieke- en transportkosten, een hogere productiviteit van het magazijn en de bevordering van samenwerking en transparantie in de communicatie met alle betrokkenen bij het proces, zowel intern als extern.
Dock Scheduler voorkomt chaos
De automatisering van logistieke processen is vaak nog niet op orde: lange rijen trucks voor magazijnen in heel Europa zijn hier een goed voorbeeld van. Het digitaliseringsproces van CargoON zorgt er voor dat er geen willekeurige toestroom van voertuigen meer is. Dock Scheduler is een oplossing die een efficiënt beheer van laad- en losdocks mogelijk maakt door middel van tijdsloten, waardoor resources kunnen worden gepland en wachtrijen in het magazijn worden vermeden. Een tool die ook een positieve impact heeft op de transportbedrijven, omdat het ze waarschuwt voor mogelijke vertragingen op de route, de docks kan herschikken en zo stilstand voorkomt. Dit in het belang van zowel het welzijn van de chauffeurs als de efficiëntie van het bedrijf.
Aanbestedingsproces
De implementatie van de CargoON Freights module maakt het, naast het bovenstaande, mogelijk om het aanbestedingsproces van het transport te digitaliseren: van de creatie van de offerte tot de acceptatie van de vrachtorder door de vervoerder.
De tool maakt het niet alleen mogelijk om ladingen toe te wijzen aan de meest geschikte vervoerder op basis van vooraf gedefinieerde criteria, maar ook om extra transportcapaciteit te zoeken via de Trans.eu vrachtbeurs of het Simple Tenders tendering systeem.
Daarnaast kunnen prijsonderhandelingen via chat en het aanmaken van vrachtorders, waarvan de beheer- en onderhandelingsgeschiedenis in het systeem wordt opgeslagen voor toekomstig gebruik, vanuit de module zelf worden uitgevoerd.
Dit zorgt voor een perfecte en gecentraliseerde communicatie tussen alle spelers in de supply chain, zowel extern als intern, waardoor e-mails en telefoongesprekken die tijd verspillen en mogelijke handmatige fouten genereren, overbodig worden.
Visibility
Zonder transparantie is er geen controle en zonder controle is het niet mogelijk om op tijd te reageren op mogelijke problemen die zich tijdens het transport kunnen voordoen. Daarom is het belangrijk om een tool te hebben om goederen realtime te volgen.
Voor dit doel heeft CargoON de module Visibility, waarmee u niet alleen alle fasen van het transport kunt volgen, maar ook incidenten en extra kosten kunt registreren en automatisch de geschatte aankomsttijd (ETA) kunt berekenen.
De perfecte afwerking wordt geleverd door de module Reports, die een reeks zeer nuttige business intelligence-rapporten beschikbaar stelt voor een uitgebreide analyse van de productiviteit en een marktvergelijking, om zo betere beslissingen te kunnen nemen.
Meer weten?
Als u op zoek bent naar een partner om de sprong naar digitalisering te maken, neem dan contact op met CargoON via website of mail.
Dit artikel is gesponsord door CargoON.