Het Nationale Duurzaamheidsonderzoek Logistiek

Het Nationale Duurzaamheidsonderzoek Logistiek

Logistiek.nl heeft samen met ABN AMRO voor de eerste keer het Nationale Duurzaamheidsonderzoek gehouden.

In deze whitepaper wordt inzicht gegeven in de analyse van de resultaten van de gehouden enquête. Wat staat op de strategische agenda? Wordt duurzaamheid gemeten en met welke KPI’s? Wat zijn kansrijke duurzame oplossingen? Vijf conclusies!

Download gratis: Nationaal Duurzaamheidsonderzoek

Montea bouwt duurzaam en ­efficiënt distributiecentrum

Montea bouwt duurzaam en ­efficiënt distributiecentrum

Montea ontwikkelt in Born een nieuw distributiecentrum van 66.500 vierkante meter. Het project krijgt het BREEAM Excellent certificaat en scoort bovendien hoog op veiligheid en ontwerp. Friso Rienks is betrokken bij het project en legt uit wat de ontwikkeling zo bijzonder maakt.

De plannen van de Europese Commissie moeten ervoor zorgen dat de hoeveelheid verpakkingsmateriaal in 2040 per inwoner van Europa 15 procent minder is dan in 2018.

Nieuwe, strengere regels voor het verpakkingsproces?

Duurzaamheid is op dit moment cruciaal in het logistieke en verpakkingsproces. Zeker nu de Europese Commissie op 30 november 2022 het voorstel voor strengere regels voor verpakkingen en het verpakkingsafval bekend heeft gemaakt. Je onderscheiden in de markt, de kosten verlagen, lucht reduceren en de CO2-uitstoot verminderen is daarom belangrijker dan ooit.

Kesselwagen-Ganzzug mit Ellok Baureihe 152 bei Treuchtlingen.

Synfioo brengt project44 meer inzicht in spoorweg en binnenvaart

Met de overname van Synfioo krijgt project44 meer zicht op de Europese spoor- en binnenvaartvracht. Het digitale platform geeft door de overname inzicht in alle spoorbewegingen in Europa, daarnaast ontstaat er door deze nieuwe aankoop een beter beeld op de binnenvaartstromen.

Verduurzaming stadslogistiek levert nog altijd vele vragen op

Verduurzaming stadslogistiek levert nog altijd vele vragen op

Zet onderzoekers, overheden en het bedrijfsleven bij elkaar om over het verduurzamen van stadslogistiek te praten, en er komen meer problemen naar boven dan oplossingen. Want brengen die stadhubs nou wel of niet extra kosten met zich mee? Wie moet het coördineren? En wat moet er gebeuren met de vracht van zware producten als (fris)drank?