Alles over Sparck Technologies

Sparck Technologies versterkt positie in Oost-Europa door overname

Sparck Technologies versterkt positie in Oost-Europa door overname

Sparck Technologies, de Nederlandse leverancier van automatische verpakkingsmachines voor dozen op maat, heeft zijn lokale dealer in Polen overgenomen. Het gaat om E.Pack Sp. z o.o. De overname volgt op een succesvolle samenwerking tussen de twee bedrijven sinds 2019. Sparck Technologies wil zijn positie in Oost-Europa met deze stap verder versterken.

Automatisch verpakken heeft veel voordelen (ken je deze al?)

Automatisch verpakken heeft veel voordelen (ken je deze al?)

De astronomische groei van het aantal online bestellingen stelt de online retail voor een aantal serieuze uitdagingen. Sterke groeicijfers zijn natuurlijk geweldig, maar heeft ook zeker zijn keerzijde. Hierbij de top 10 redenen waarom bedrijven het verpakken op maat automatiseren.

Het verminderen van de hoeveelheid gebruikte verpakkingsmaterialen zou de kern moeten vormen van het duurzame verpakkingsprogramma van iedere retailer.

Verpakkingskosten verlagen en tegelijkertijd efficiënter werken?

In verschillende sectoren worden er al jarenlang meerdere stappen gezet om alle facetten binnen de retail duurzamer te maken. Een goede ontwikkeling, waarbij ook de e-commercesector de nodige stappen voorwaarts zet.

Arnoud Koopmans van Sparck Technologies.

De vijf grootste verpakkingstrends om kosten te verlagen

De dynamiek van e-fulfilment komt dagelijks met nieuwe uitdagingen voor webshops. Vooral als het op verpakken aankomt. Gangbare high-tech oplossingen voor zaken als storage en orderpicken vormen slechts een deel van de oplossing. Want de orders dienen ook nog verpakt en verzonden te worden, het liefst zo duurzaam mogelijk. Hoe kunnen de operationele kosten verlaagd worden?

'Duurzaam verpakken: automatisch en toch iedere bestelling op maat

'Duurzaam verpakken: automatisch en toch iedere bestelling op maat

Volgens een recent verschenen artikel in Trouw nemen Nederlandse huishoudens in een jaar zo'n 98 miljoen kilo verpakkingsmateriaal in ontvangst. Dat is 12 kilo per huishouden en 5,6 kilo per persoon. De cijfers zijn gebaseerd op een onderzoek van Recycling Netwerk Benelux en laten de noodzaak zien voor een duurzamere e-commerce.

Wat weten we eigenlijk over automatisch verpakken?

Automatisch verpakken: de zeven meest gestelde vragen

Het aantal online aankopen blijft groeien en het verpakkingsproces staat in menig bedrijf onder druk. Tel daar bij op de toenemende aandacht voor duurzaam verpakken dan is het begrijpelijk dat handmatig verpakken in dozen vol lucht en opvulmateriaal veel bedrijven een doorn in het oog is. Automatisch en op maat verpakken biedt voor beide uitdagingen een oplossing. Maar wat weten we eigenlijk over automatisch verpakken?

Vijf tips voor het boosten van je e-commerce verpakkingen

Vijf tips voor het boosten van je e-commerce verpakkingen

Sinterklaas en Kerst zijn traditioneel altijd de hoogtepunten geweest in de online detailhandel. Maar sinds enkele jaren krijgen overgewaaide piekmomenten als Black Friday of Cyber Monday steeds meer voet aan de grond. Dit lijkt hemel op aarde voor webwinkels. Maar er zit een addertje onder het gras.

Het nieuwe normaal in e-commmerce

Het nieuwe normaal in e-commmerce

Online retailers staan voor een nieuwe realiteit. Een realiteit waarin de marktvraag een permanent karakter van piekbelasting kent terwijl er tegelijkertijd omgegaan moet worden met de noodzaak van social distancing op de werkvloer en duurzaam verpakken. Hoe kunnen e-commercebedrijven deze uitdagingen succesvol het hoofd bieden? Een artikel van Arnoud Koopmans, sales manager Benelux bij Packaging by Quadient.