Dit en meer in deze editie van het online magazine van Logistiek.nl met als thema Smart Warehousing. Daarin achtergrondverhalen, interviews, video's en praktijkverhalen. En vooral inspiratie en motivatie voor ondernemende professionals in de logistiek.
In dit magazine:
- Inspiratie van... Martijn Mevissen
- De perfect-op-maat oplossing voor webshop Wolk
- Mexico staat voor DHL nog altijd stevig op de kaart
- Meer robots en minder mensen op de vakbeurs LogiMat
- Arvato maakt blueprint voor slim warehouse
- Fulfilmentbedrijf krijgt nieuw onderkomen in Zevenaar
- Fortna haalt nieuwe partnerships binnen
- Collega Rosi heeft de proeftijd bij GLS glansrijk doorstaan
- Orderpicken met twee AMR’s in nieuw concept
- Moonen Packaging kiest voor ander IT-landschap
Inspiratie van Martijn Mevissen:
Altijd willen leren en nieuwe werelden ontdekken, het zit Martijn Mevissen van jongs af aan in het bloed. En eigenlijk is dat ook precies wat hij graag wil bereiken met de mensen in de teams waar hij mee te maken heeft. “Anders leren kijken, daar gaat het om.”
Mannenmodemerk Wolk vindt maatwerk bij Bleckmann
Zelf je eigen e-fulfilmentproces op een gestandaardiseerde manier inrichten en op afstand laten uitvoeren. Dat is toch de droom van iedere opstartende webwinkel. Het Belgische online mannenmodemerk Wolk liet zich bij logistiek dienstverlener Bleckmann een nieuwe outfit aanmeten.
Voor DHL staat Mexico nog altijd stevig op de kaart
Met een investering van 120 miljoen dollar opent DHL Express Mexico zijn grootste logistieke hub in Latijns-Amerika, gevestigd in Querétaro. “Dit is een state-of-the-art faciliteit zoals die op dit moment niet eens in de Verenigde Staten staat.”
Vakbeurs LogiMat met meer robots en (iets) minder mensen
Terwijl de robots jaar in jaar uit steeds meer het beeld bepalen in de beurshallen van de LogiMat in Stuttgart, liep voor het eerst het bezoekersaantal licht terug. Aan de drukte in de gangpaden was dat nauwelijks af te lezen.
Zo werkt Arvato aan het perfecte warehouse
Arvato en Microsoft werken met hun gezamenlijke Moonshot-project toe naar een soort blauwdruk van een geautomatiseerd warehouse dat waarschijnlijk iedereen wel wil hebben als basisopzet. Het zou zo maar kunnen, dat die opzet er al staat over vijf jaar. "Als je terugkijkt naar 2019, wat er toen nog niet was en nu wel, dan zie je dat er veel kan gebeuren in vijf jaar tijd."
Fulfilmentbedrijf krijgt nieuw onderkomen
Waar veel e-fulfilmentbedrijven in de jaren na corona pas op de plaats moesten maken, groeide het Achterhoekse FA E-commerce door. Het huidige pand in Zevenaar wordt vervangen door een veel grotere vestiging iets verderop. Eind juni draait de operatie.
Visie van Thomas van Workum op material handling
De markt van materialhandling-leveranciers is zich aan het herschikken na de enorm hausse aan aanvragen tijdens de coronapandemie. System integrators en productspecialisten zoeken elkaar op. Zo heeft Fortna zojuist een nieuw partnership met Hai Robotics, naast bijvoorbeeld Autostore en Geek+. Thomas van Workum heeft de transitie van de afgelopen jaren van dichtbij meegemaakt en kwalificeert Fortna nu als een ‘uitdager’ in de markt.
Robot Rosi mag blijven bij GLS
Met een kordate handelingssnelheid pikt de robot uit de onoverzichtelijke stapel pakketjes er eentje uit om op de band te leggen. Ogenschijnlijk simpel, maar de diversiteit aan verpakkingen vraagt van een robot als Rosi toch de nodige slimmigheid. GLS is er blij mee.
Exotec komt met evolutie in pickconcepten met AMR's
Opnieuw trekt Exotec veel aandacht naar zich toe met een automatisch picksysteem, dat een combinatie is van geavanceerd picken met geïntegreerde buffering en sequencing. Een belangrijke onderscheidende factor van de nieuwe Skypod is de mogelijkheid om zowel enkelstuks als casepicking uit te voeren.
Moonen Packaging kiest voor nieuw IT-landschap
Een verpakkingsgroothandel met ‘de beste verpakking is geen verpakking’ als slogan, valt op. Moonen Packaging streeft hier naar, al weet het bedrijf in Weert ook dat verpakkingen vrijwel onmisbaar zijn en blijven. Een nieuw ERP en WMS moeten meer inzicht in duurzaamheid geven, eveneens naar klanten toe.
Liever toch het hele magazine in één keer lezen?