Geld verdienen met ongebruikte grond?

Geld verdienen met ongebruikte grond?

Bedrijven die een ongebruikt stuk grond aan een drukke weg bezitten, kunnen extra inkomsten genereren door een digitale reclamemast op hun land te laten installeren. Daarbij hoef je zelf geen kapitaalinvestering te doen. Hoe werkt dit precies en hoe weet je of je locatie geschikt is voor digitale buitenreclame?

“Digitale buitenreclame is nu goed voor 54 procent van de totale Out-of-Home inkomsten in Nederland en blijft sneller groeien dan de traditionele tegenhanger,” zegt Ivo ter Wee, Managing Director BeNeLux bij Wildstone. “De out-of-home markt groeide in 2023 met 11 procent in omzet. De groei van de markt komt volledig voor rekening van de uitgaven aan digitale out-of-home reclame, die met bijna een kwart toenamen.”

Groeiende buitenreclame sector

Nu de buitenreclame sector ongelooflijk snel groeit en duidelijk verschuift van traditionele vlakken naar digitale schermen, is dit een uitgelezen moment voor vastgoed- en grondeigenaren om samen te werken met een bedrijf dat gespecialiseerd is in Digital Out-of-Home en extra winst te gaan maken uit ongebruikte stukken grond.

Geschikte locaties voor buitenreclame

Er zijn volgens Ter Wee een paar factoren waarmee rekening moet worden gehouden om te bepalen of een locatie kan worden gebruikt voor buitenreclame:

  • De hoeveelheid verkeer die een locatie of gebouw passeert - hoe meer hoe beter
  • Hoe goed de zichtbaarheid van de locatie is over een lange afstand
  • Of er hindernissen zijn die de zichtbaarheid verstoren
  • Of er op redelijke wijze stroom kan worden aangelegd naar de locatie
  • Of er ontwikkelingen gepland staan in het gebied

Gespecialiseerd planningsteam

“Je kunt kiezen voor een eenmalige betaling voor je reclamelocatie of ervoor kiezen om je inkomsten veilig te stellen in een langlopend contract,” legt Ter Wee uit. “Om dit alles te realiseren, is een onroerend goed bedrijf, gespecialiseerd in buitenreclame, met een toegewijd team, je beste keuze. Wildstone beheert het hele proces zonder enige kosten.”

Wildstone biedt verschillende diensten om eigenaren te ontzorgen. "Zo geven wij deskundige hulp bij het vaststellen van potentiële reclamelocaties. Potentiële klanten krijgen een gratis en vrijblijvende taxatie van de potentiële locatie(s). Ook heeft Wildstone een gespecialiseerd planningsteam, dat de bouwvergunning regelt. Uiteraard begeleiden wij de bouw van de nieuwe digitale reclamemast", aldus Ter Wee. Wildstone regelt zelf het onderhoud van de reclamelocatie en neemt de bijbehorende kosten op zich.

Ter Wee: “Zo kunnen ongebruikte stukken grond worden omgevormd tot een winstgevende locatie, zonder eigen kapitaalinvesteringen."

Dit artikel is gesponsord door Wildstone.

Hoe sale and leaseback logistieke groei stimuleert

Hoe sale and leaseback logistieke groei stimuleert

Logistiek in Nederland trekt weer aan. Groei en uitbreiding beginnen vorm te krijgen. DC's focussen meer en meer op schaalvergroting, vaak in combinatie met verduurzaming. Het financieren van dit soort uitbreidingsplannen is echter niet altijd eenvoudig via de bank te realiseren. Een sale and leasebackconstructie kan in deze gevallen uitkomst bieden.

Congestieperikelen laten containertarieven verder stijgen

Congestieperikelen laten containertarieven verder stijgen

De containertarieven hebben nog niet gepiekt. En op basis van de Drewry's World Container Index (WCI) is de piek nog niet in zicht. Waar onrust en tijdelijk meer vraag naar containers de prijs al deed opveren, doet congestie in Azië daar nog een schepje bovenop.

'Weerbare logistieke keten vraagt om financieel vooruitkijken'

'Weerbare logistieke keten vraagt om financieel vooruitkijken'

De weerbare logistieke keten ligt onder een vergrootglas. Ook de HSBC-bank deed er onderzoek naar, zij het met de bril op van een investeerder. De conclusies zijn niet mals: lange complexe ketens zijn de norm en alternatieven zijn nog matig voorhanden. Supply chain finance kan uitkomst bieden, stelt de Amerikaanse bank.

DHL opent eerste hub voor elektrische voertuigen in Europa

DHL opent eerste hub voor elektrische voertuigen in Europa

DHL opent het eerste electric vehicle (EV) center of excellence in continentaal Europa in Pozzuolo Martesana, nabij Milaan, in Italië. Deze hub voor EV-logistiek, met een oppervlakte van 10.000 vierkante meter, markeert een belangrijke stap in DHL's inzet voor duurzame logistieke oplossingen en de ondersteuning van de groeiende EV-industrie.