Gratis online magazine met als thema e-fulfilment

Gratis online magazine met als thema e-fulfilment

Webwinkels en hun logistieke partners komen er niet meer onderuit. Ook zij moeten aan de bak met verduurzaming en hun maatschappelijke verantwoordelijkheid oppakken. Dat vindt de club van webwinkels zelf en komt met een certificeringsprogramma. Bleckmann - dienstverlener voor onder andere Amazon en Karl Lagerfeld - is al wat langer met duurzaamheid bezig en pronkt nu met het eerste volledig (bijna dan) circulaire dc in Almelo. Dit en meer in dit online magazine van Logistiek.nl

Elke maand brengt Logistiek.nl een nieuw online magazine met een ander logistiek thema. Daarin achtergrondverhalen, interviews, video's en praktijkverhalen. Dit online magazine gaat over e-fulfilment

In dit magazine:

  • Inspiratie van... Bastiaan Jonkhof
  • Thuiswinkel.org komt met certificering
  • Eerste circulaire dc in Almelo
  • Podcast ZE Café over voortgang
  • UPDATE
  • Topvrouw Jacqueline van der Schaar
  • Interview met Erik Uljee (DPD)
  • Start-up Sparqle kan weer verder
  • Welkoop combineert online en offline

Inspiratie van... Bastiaan Jonkhof

Aan zijn verblijf in de UK, vijf jaar lang, heeft Bastiaan Jonkhoff niet alleen mooie herinneringen overgehouden, maar ook een auto om verliefd op te zijn. Kap eraf, zonnetje binnen laten komen en gaan. Gaan voor het avontuur als je de kans krijgt. Dat past wel bij hem.

Thuiswinkel.org komt met certificering

Het moment is aangebroken, dat ook de webwinkels uit zichzelf hun maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen en zichtbaar maken. Om dat aan te jagen komt brancheorganisatie Thuiswinkel.org met een eigen duurzaamheidscertificaat. Minister Micky Adriaansens is blij met het nieuwe initiatief.

Circulair dc Almelo

Het 'meest circulaire dc' is al een tijdje open. Nu mogen relaties binnenkijken en hoort Bleckmann graag hoe het nog duurzamer zou kunnen.

Podcast ZE-zones over voortgang

'Voorlopig zorgen ZE-zones voor de aanschaf van meer dieselbusjes.' Maar DHL en Stellantis zien ook dat de transitie in gang is gezet.

UPDATE

Nieuwe XXL-locatie van PostNL. Steeds meer bestellingen uit China. Trunkrs verhuist naar Woerden. Bol helpt webwinkels met CO2-reductie.

Topvrouw Jacqueline van der Schaar

Vrouwen kunnen snel handelen, goed plannen en onderhandelen. Ze zijn daarom uitermate geschikt voor werk in de supply chain. Dat vindt Jacqueline van der Schaar, die vanuit de supply chain functie doorgroeide naar fabrieksdirecteur van Storio (voorheen Albelli).

Interview met Erik Uljee (DPD)

Hij is zeker geen nieuwkomer in de branche, maar Erik Uljee begon vorig jaar wel aan een nieuw avontuur, in een nieuwe rol bij DPD. Terugkijkend geeft hij zijn visie op de e-commercemarkt en de aanpassingen waar hij mee aan de slag is gegaan.

Start-up Sparqle kan weer verder

Sparqle is een startup bedrijf dat als bezorgplatform aan de weg timmert. Daarvan zijn er meer, maar dit bedrijf claimt op duurzaamheidsgebied koploper te zijn. Investeerders geloven erin en gaan de verwachte groei financieren.

Welkoop combineert online en offline

De bekende retailbedrijven in en rond de winkelstraten richten zich steeds meer op een naadloze integratie tussen online en offline kanalen. Ook Welkoop zet significante stappen om deze trend te volgen. Martijn Verkerk, verantwoordelijk voor het omnichannelproces, deelt zijn ervaringen en de uitdagingen bij het ontwikkelen van een efficiënte omnichannel strategie.

Liever toch het hele magazine in één keer lezen?

Gratis online magazine over e-fulfilment

Gratis online magazine over e-fulfilment

Het was toch wel even een schok in e-commerceland: fietskoeriersbedrijf Cycloon kondigde een reorganisatie aan omdat de duurzame bezorging niet meer rond te rekenen was. Experts uit de markt reageren op dit bericht. Verder in dit gratis online magazine aandacht voor robots bij het e-fc van Kruidvat en Trekpleister, een interview met topvrouw Susanne Bolck van Hexspoor en nog meer interviews, video's en een infographic met recente marktcijfers.

E-fulfilment en optimaliseren - lees het gratis online magazine

E-fulfilment en optimaliseren - lees het gratis online magazine

Met het najaar in aantocht staan e-fulfilmentbedrijven op scherp om de onvermijdelijke piekbelasting in goede banen te leiden. Spannend zal het ook dit jaar wel weer worden rond Black Friday en de feestdagen. Toch leren bedrijven er steeds beter mee om te gaan, ook al nemen de uitdagingen toe wat betreft de voorkeuren van online shoppers. Een deel van hen wil zo langzaam aan ook meer inzicht en opties om te kiezen voor duurzame aflevering. Elektrisch vervoer en slimme stadlogistiek concepten horen daar bij.

E-fulfilment voorbereid op hectiek? - lees het gratis online magazine

E-fulfilment voorbereid op hectiek? - lees het gratis online magazine

Spannend najaar staat de e-fulfilmentsector weer te wachten, na de chaotische periode sinds de coronapandemie. Vorig jaar was er nog veel onzekerheid, nu kunnen webshops, fulfilmentbedrijven en pakketbezorgers zich hopelijk beter voorbereiden. Bijzonder om te zien, dat e-commerce voor een bedrijf als Swinkels een compleet nieuwe wereld opent. Belangrijk thema hangt boven de markt: de komst van zero-emissie zones in 2025. De overheid helpt om bedrijven vroegtijdig te informeren. Lees er meer over in het gratis online magazine van Logistiek.nl.

Online magazine februari 2023: E-fulfilment

Online magazine februari 2023: E-fulfilment

Drake & Farrell gaat voor een duurzame bedrijfsvoering en wil e-waste voorkomen met circulaire supply chains. Duurzaamheid en e-fulfilment lijken onlosmakelijk met elkaar verbonden. Initiatieven als crowdshipping poppen op in Nederland en de term 'bezorgschaamte' behoeft geen uitleg meer. Maar hoe is het nu gesteld met de bezorgschaamte van de Nederlandse consument? Dat en meer in dit nieuwe online magazine van Logistiek.nl.