The Little Green Bag koppelt webshop aan PostNL-diensten

The Little Green Bag koppelt webshop aan PostNL-diensten
Nicole van den Bosch, general manager The Little Green Bag.

The Little Green Bag is het shopadres voor trendy tassen, sieraden en accessoires van topmerken. En met de ambitie om een van de grootste online departement stores online te worden, moet de klanttevredenheid wel tiptop in orde zijn. Daarvoor gebruikt The Little Green Bag onder andere koppelingen van PostNL voor. General manager Nicole van den Bosch legt uit hoe ze dat doen.

Meerdere bezorgopties in de checkout

Nicole vertelt: "We maken gebruik van een koppeling van PostNL. Dat is een technische koppeling, een API. Die ervoor zorgt dat we de klanten meerdere bezorgopties kunnen aanbieden. De klanttevredenheid is daardoor enorm verhoogd. Want om onze klanten beter van dienst te zijn, digitaliseren we processen, waaronder deze technische koppeling met PostNL."

"De API zorgt ervoor dat we de klant meerdere bezorgopties kunnen bieden. De klant kan dan zelf kiezen voor avondbezorging, weekend bezorging, thuis of bij een PostNL-punt. Voor ons is het belangrijk dat een klant hartstikke blij wordt van een pakket. Dus op het moment dat ze de juiste artikelen bestellen en het komt ook nog eens op het juiste moment binnen, dan zijn wij natuurlijk ook hartstikke blij."

The Little Green Bag koppelt webshop aan PostNL-diensten - het gevolg: hogere klanttevredenheid.

Adrescheck om retouren te voorkomen

Ook maakt The Little Green Bag gebruik van de adrescheck van PostNL. Deze vult razendsnel alle adressen aan in een checkout. Nicole: "Deze check zorgt ervoor dat de klant niet zelf de mogelijkheid heeft om een fout adres in te vullen. Het voordeel voor ons is dat pakketten met foute adressen niet retour worden gestuurd, maar gewoon direct worden afgeleverd bij het juiste adres."

Soepele implementatie

Nicole vervolgt: "Vanuit PostNL kregen we een vast contactpersoon die ons heeft geholpen met het hele project waardoor de koppeling snel gerealiseerd werd. De koppeling zelf was zo vrij snel te implementeren en de kosten zijn gewoon laag ten opzichte van de voordelen die we ermee hebben. Voor webwinkels die nog twijfelen over een PostNL-koppeling zou ik zeggen: sowieso doen. Het verhoogt je klantwaarde, het ontzorgt je en de ondersteuning die je krijgt van PostNL zorgt voor een vlotte implementatie en fijne samenwerking."

Bezorgopties een duurzame keuze

Met de bezorgopties van PostNL kiezen jouw klanten wanneer ze hun pakket willen ontvangen. Hierdoor is de kans groter dat de bezorging in één keer goed gaat. Dankzij al deze oplossingen rijden wij veel minder onnodige kilometers. The Little Green Bag ging je dus voor en zag door het inzetten van bezorgopties de klanttevredenheid stijgen.

Benieuwd naar hoe de 10 groene oplossingen van PostNL jou helpen duurzamer te ondernemen? Lees meer ...

Dit artikel is gesponsord door PostNL.

Lees ook: