Gesponsord

Adrescheck API geeft Goossens Wonen en Slapen extra snelheid in logistiek

Adrescheck API geeft Goossens Wonen en Slapen extra snelheid in logistiek

Een zelfontworpen IT-omgeving is geen belemmering voor data gedreven processen en optimale klantinteractie. Dat bewijst Goossens Wonen en Slapen. Het in eigen huis ontwikkelde kernsysteem is uitgebreid met de adrescheck API van PostNL. We spreken Just de Klein over hoe Goossens de adrescheck inzet voor minder fouten in de bezorging.

Just de Klein, developer bij Goossens, vertelt over zijn ervaringen: ‘’In onze backoffice draait al tientallen jaren een zelfontwikkeld ERP-systeem. Deze omgeving bevat alle data over klanten, leveranciers, voorraden en transacties. Door het meeste in onze eigen bubbel te ontwikkelen hebben we qua IT in de kern zelf de touwtjes in handen, maar wanneer een functionaliteit eenvoudig via een API beschikbaar is, dan zullen we daar dankbaar gebruik van maken – zoals de adresvalidatie van PostNL.”

De adrescheck van PostNL helpt onze klanten in de checkout”

Meer volume, minder foutjes

Goossens Wonen en Slapen groeit flink: meer klanten, meer medewerkers, meer vestigingen in Nederland en België. De Klein: “Dat betekent automatisch dat er steeds meer ideeën en vragen op ons als developers af komen. Uitdagingen liggen vooral op het gebied van opschalen, nieuwe functionaliteit en onderhoud.”

Zo bleek bijvoorbeeld dat adressen door klanten of werknemers regelmatig verkeerd worden ingevoerd. Denk aan verkeerde postcodes, typefouten of net even anders geschreven toevoegingen bij huisnummers. Dat leidde tot problemen bij de verzending. “Soms moesten onze mensen er door zelf te puzzelen, e-mailen of via Google achter komen wat het juiste adres was. Dat is tijdrovend en onpraktisch”, aldus de developer.

Just vond in de adrescheck de oplossing. “De API van PostNL voor het verzenden van pakketten bleek ook de mogelijkheid voor adresvalidatie te hebben. Daarmee verbeteren we niet alleen ons  eigen verzendproces, maar geven we ook de klant extra zekerheid en meer gemak in de checkout.”

Implementatie in samenwerking

PostNL biedt steeds meer API-gebaseerde oplossingen en diensten waarmee e-commercepartijen hun processen kunnen verbeteren en klanten een betere ervaring kunnen bieden. Denk aan de adrescheck voor Nederland en België, de internationale adresvalidatie, de bedrijfscheck en marketingdata om je klantgegevens mee te verrijken.

Implementatie is veelal een wisselwerking tussen PostNL en de developer. Just de Klein: “Ik had in het begin best veel vragen en ideeën. Rondom de adresvalidatie-API werd daar snel en plezierig op gereageerd. Samen hebben we bijvoorbeeld gekeken welke API het best bij ons past en geïmplementeerd.’’

Checkout controleren?

Wil je ook adressen in je checkout controleren met de adrescheck? Met een ruime keuze aan plug-ins en API’s van PostNL maak je gemakkelijk de koppeling met je webwinkel. Zo sluit je aan op de wensen van jouw klanten. En het maakt verzenden voor jou een stuk makkelijker. Ontdek alle mogelijkheden en sluit je aan!

Lees ook:

Gesponsord
Gesponsord
Warehousing

Gesponsord Wat is de juiste robot waar in het magazijn? Drie handige toepassingen

In het najaar van 2021 hebben wij als Savoye weer de gelegenheid gehad om op diverse events acte de présence te geven. De Materials Handling Dag, Logistics & Automation, ICT & Logistiek; het was weer boeiend om met klanten en geïnteresseerden te discussiëren over de uitdagingen in het magazijn.

Gesponsord
Gesponsord
Logistieke dienstverlening

Gesponsord Oplopende kosten in het wegtransport? Wat kun je doen?

Voor de snel oplopende kosten voor wegtransport zijn veel verschillende oorzaken aan te wijzen zoals gesloten havens in China, groeiende Brexit-wachttijden bij de douane, hoge brandstofprijzen, stijgende salarissen en krapte op de arbeidsmarkt. Hoewel de hele transportsector hiermee te maken heeft, treft het sommige bedrijven harder dan de rest. Een artikel van Visma.

Gesponsord
Gesponsord
e-fulfilment

Gesponsord Hoe kunnen retailers hun supply chain beter voorbereiden op de...

De feestdagen vertegenwoordigen een aanzienlijk deel van de jaaromzet van retailers. De consumentenbestedingen nemen van november tot december snel toe. Dit jaar kunnen retailers een soortgelijke toename verwachten. Suresh Menon, senior vice president en general manager Software Solutions bij Zebra Technologies biedt hier drie technologische, best practices om de verkoop te stimuleren, de efficiëntie van personeel te verbeteren en positieve klantervaringen te creëren.