Gesponsord

Digitalisering in distributie en planning

Digitalisering in distributie en planning

Digitaal werken middels een web of mobiele app is niet alleen gemakkelijker en efficiënter, maar zorgt voor foutreductie, meer vrachten per dag en rit-optimalisatie. Realtime wijzigingen doorvoeren is digitaal mogelijk. Geen papier, geen onnodige communicatie, maar overzicht op taken en processen.

Sponsored content door Oliver IT

Digitaal hoeft niet moeilijk te zijn

Door een intuïtieve digitale omgeving te creëren is het een gemak voor de gebruiker om deze omgeving te leren kennen en te gebruiken. Door web of mobiele apps te voorzien van enkel de relevante velden en informatie en door een applicatie zo te ontwerpen dat het, het end-to-end proces begeleidt werken eindgebruikers een stuk prettiger. Verder wijst ervaring uit dat gemak van het vinden en verwerken van informatie zorgt voor minder fouten en daarbij minder verloren tijd en kosten. Kortom maakt digitalisering mogelijk dat eindelijk de investering in werkprocessen wordt benut.

Realtime data doorvoeren en wijzigen

Naast het invoeren van informatie is het voor de gebruiker ook mogelijk om direct de correcte, meest recente data uit digitale applicaties te halen. Wijzigingen in de route of in de planning zijn ineens niet meer zo’n probleem. Dit kan leiden tot de optimalisatie van de rit of het reduceren van het onnodig bezoeken van locaties. Verder is er minder tot geen papierwerk meer nodig!

Verbeterde service en afhandeling

Connectiviteit is een van de grootste voordelen van digitaliseren. Zo kan de invoer van bijvoorbeeld een chauffeur, een aflevering met daarbij een foto als bewijslast, direct verwerkt worden in de backoffice systemen. Vanuit deze systemen kan facturatie en overige administratie worden gedaan zonder dat er gegevens handmatig over genomen dienen te worden. Dit zorgt voor minder fouten en natuurlijk minder dubbele handelingen.
Een ander voordeel van connectiviteit is dat wanneer gedurende de dag een afspraak voor levering wordt afgezegd, direct de planning wordt aangepast en een alternatieve rit kan worden voorgesteld. Dit geldt ook voor de communicatie met de ontvanger. Doordat informatie gedigitaliseerd wordt kan men denken aan aan het inzien van de aflevertijden, ook als deze wijzigen, of het automatisch verzenden van een getekende afleverbon.

Kortom biedt digitalisering door middel van web en mobiele apps veel mogelijkheden en kansen. Bent u op zoek naar de bovenstaande voordelen dan helpen wij u graag verder.
Oliver IT levert niet alleen een applicatie als product of maatwerk met advies, maar ook de IT experts met ervaring. We erkennen de verschillen binnen zwaar vracht; denkend aan bouwmaterialen en grondstoffen, en distributie; (duo) bezorging van goederen, en daarbij de planning. Ondanks de onderlinge verschillen kijken we bij beide takken naar dat wat de eindgebruiker nodig heeft.

Kijk voor meer informatie op www.oliver-it.nl

Het antwoord op de vraag naar snelle leveringenGesponsord
Gesponsord

Gesponsord Het antwoord op de vraag naar snelle leveringen

Microfulfilment-centra (MFC) spelen een steeds grotere rol in de logistieke wereld, en volgens Element Logic is dit een ontwikkeling die niet meer te negeren valt. Sinds 1985 helpt Element Logic wereldwijd bedrijven hun magazijnen te optimaliseren, met een hoofdkantoor in Noorwegen en een sterke aanwezigheid in de Benelux. Vanuit jarenlange ervaring ziet Element Logic MFC als het antwoord op de groeiende vraag naar snelle leveringen en click-and-collect-opties. De nieuwe standaard in intralogistiek? Element Logic vindt van wel. Hier zijn vier redenen waarom.

Van links naar rechts: Imre Csizmazia en Soufyane Maamar van Odyssey Logistics en Marvin van Dam van Paardekooper.
Gesponsord
Gesponsord

Gesponsord Minder kosten en minder schade door de verpakking

Hoe verminder je schade en kosten tijdens transport? Odyssey Logistics vond de oplossing door hun verpakkingsproces te verbeteren. Dankzij nieuwe technieken en duurzame materialen werken zij efficiënter en besparen ze kosten, terwijl ze hun producten beter beschermen. Dit bleek een slimme aanpak die tot succes leidde.

Slim lenen om te groeien in de logistiekGesponsord
Gesponsord

Gesponsord Slim lenen om te groeien in de logistiek

Als logistiek ondernemer weet je hoe cruciaal timing is. Of het nu gaat om een nieuwe vrachtwagen voor extra capaciteit, of om personeel voor piekperiodes, soms heb je net dat beetje extra financiële ruimte nodig om je bedrijf écht vooruit te helpen. BridgeFund begrijpt de dynamiek van de logistieke sector en biedt ondernemers nu een unieke kans: vraag in november een zakelijke lening aan en los de eerste maand helemaal niets af en betaal geen rente. Dit geeft je de ruimte om nu de kansen te pakken die voor je liggen, zonder direct financiële kopzorgen.

Hoe Cubetape het werk makkelijker maaktGesponsord
Gesponsord

Gesponsord Hoe Cubetape het werk makkelijker maakt

Het werk voor CEVA Logistics is een stuk gemakkelijker en sneller geworden. Dit is te danken aan Cubetape, een mobiel scan- en dimensioneer-systeem van Parcel-Metrics. "De Cubetape is nauwkeurig en werkt snel, waardoor er geen tijdsvertraging in het order shipping proces optreedt," vertelt project engineer Lars van Treek van CEVA.