Hardis Group opent nieuw kantoor in Utrecht

Hardis Group opent nieuw kantoor in Utrecht

Op feestelijke wijze heeft leverancier van logistieke software Hardis Group Benelux zijn nieuwe kantoor in Utrecht in gebruik genomen. "Een mijlpaal in onze groeistrategie", sprak salesdirector Ronald Schepers tot de aanwezige klanten, relaties en medewerkers. "Dat we in zes jaar tijd al twee keer naar een groter kantoor zijn verhuisd, laat zien dat we op koers liggen in onze reis richting Europees marktleiderschap."

Het Franse Hardis Group, sinds 2015 actief in de Benelux, heeft zich ontpopt tot een toonaangevende speler in de wereld van IT en logistiek. Het technologiebedrijf is bekend van zijn warehouse managementsysteem Reflex WMS maar biedt ook oplossingen voor ordermanagement, supply chain visibility en clouddiensten. In de Benelux wordt het WMS gebruikt door Bol, Nabuurs, Wibra, AB Inbev,  MyJewellery en vele andere bedrijven.

“Onze kracht is dat we meegroeien met onze klanten”, zegt Schepers. “Het stopt nooit bij de eerste implementatie, er volgen altijd meer magazijnen, winkels of productielijnen die klanten met onze software willen aansturen.”  

Internationale groeistrategie  

Klanten van Hardis Benelux roemen de schaalbaarheid van het systeem. “We zochten een WMS dat ons de flexibiliteit geeft om zelf aanpassingen te doen”, vertelt Eric Hereijgers van kogellagerleverancier NSK op de eerste community day in 2023. Dit evenement wordt sindsdien jaarlijks georganiseerd en is inmiddels een begrip onder klanten en relaties in de Benelux. Een ander mijlpaal was de overname van Magnus Black, de Nederlandse leverancier van cloudgebaseerde Order Management Systeem OIL. Dit was in 2024. Nicolas Odet, CEO van Hardis Group: “Deze overname past in onze internationale groeistrategie en is een logistische uitbreiding van ons softwareportfolio op het gebied van e-commerce en omnichannel distributie.”     

Zonnige toekomst  

“Ik ben supertrots dat Hardis Group Benelux zo succesvol is geworden”, vertelt Sylvie Craenen, directeur van de Franse kamer van koophandel CCI, tijdens de opening in Utrecht. Haar organisatie helpt Hardis al sinds 2015 hier in Nederland een goede marktpositie op te bouwen. “Ik weet nog goed dat ze in hun eerste jaar Bol als klant kregen. Een jaar later wonnen ze de prestigieuze Innovation Award die CCI ieder jaar uitlooft onder de Franse bedrijven die in Nederland actief zijn. Dat ze een zonnige toekomst tegemoet zouden gaan, was me op dat moment wel duidelijk. Als je ziet waar ze nu staan, hebben ze het ook dubbel en dwars waargemaakt. Geweldig om dit hier vandaag met hen te mogen vieren.”  

Dit artikel is gesponsord door Hardis.