Persoonlijke e-commerceverpakkingen

Persoonlijke e-commerceverpakkingen

In de dynamische wereld van logistiek en e-commerce is het erg belangrijk om te voldoen aan de huidige verwachtingen. Je moet blijven innoveren en op de toekomstige behoeftes anticiperen. Daarom presenteert Sealed Air een baanbrekende nieuwe oplossing: Autoprint. Deze zal op de Logistica Next beurs in Utrecht te zien zijn.

AutoPrint, het nieuwe systeem van Sealed Air, introduceert een innovatieve manier om aan de toenemende consumentenbehoefte naar gepersonaliseerde on-box branding te voldoen. Het is een flexibel system dat aanpassingen in late fase mogelijk maakt. Autoprint kun je naadloos integreren in bestaande verpakkingslijnen. En daarmee biedt het systeem logistieke operators efficiënte mogelijkheden om gepersonaliseerde ontwerpen te beheren en te produceren. Dit kan zelfs op gesloten dozen. Dat is niet alleen goed voor de efficiëntie; je kunt er ook de betrokkenheid van jouw afnemer of consument mee vergroten.

Gepersonaliseerde ontwerpen in de verpakkingslijn

Alessandra Secchi, Executive Director van Digital Packaging Europe bij Sealed Air, benadrukt het belang van deze innovatie: “Merken en retailers passen steeds vaker e-commerceverpakkingen aan om consumenten te betrekken en bewustwording te vergroten. De opkomst van sociale media trends zoals unboxing video's vergroot de merkzichtbaarheid verder, wat verkoopinspanningen ondersteunt. Deze trends brengen echter ook logistieke uitdagingen met zich mee, omdat bedrijven een groot aantal ontwerptemplates moeten beheren terwijl ze de bestelling en opslag van voorbedrukte dozen coördineren.

Het AutoPrint-systeem pakt deze uitdagingen direct aan met zijn digitale printoplossing, die soepel kan worden geïntegreerd in een verpakkingslijn. Dit maakt directe on-demand printen van gepersonaliseerde ontwerpen en informatie op een gesloten doos mogelijk, waardoor de behoefte aan opslagruimte en het risico van verspilling door ongebruikte voorbedrukte dozen en labels aanzienlijk wordt verminderd.

Centraal in dit nieuwe aanbod staat een full-color CMYK-printer die automatisch aanpast aan de hoogte van de doos, in staat om te printen op de bovenkant van dozen tot 200 cm hoog en 14 cm breed. Bovendien vergroten zijprintopties de veelzijdigheid, en toekomstige verbeteringen zijn gepland om de totale printbreedte te vergroten.”

Alessandra Secchi licht de mogelijkheden van het systeem toe en stelt, “AutoPrint kan tot 15 dozen per minuut verwerken en is compatibel met zowel witte als bruine golfkartonnen dozen. Door de noodzaak van extra on-pack labels te elimineren, vereenvoudigt het het verpakkingsproces. Operators kunnen snel hoogwaardige afbeeldingen, tekst en barcodes afdrukken, wat voldoet aan de toenemende vraag naar gepersonaliseerde verpakkingen en zorgt voor naleving van de verpakkingsnormen die retailers en merken stellen voor hun logistieke partners.”

Bovendien kunnen operators AutoPrint integreren met het I-Pack Automated Void Reduction Packaging-systeem van Sealed Air Brand. Deze complementaire technologie optimaliseert fulfilment- en verpakkingsprocessen door automatisch pakhoogtes aan te passen aan de exacte afmetingen van de verpakte producten. De realtime berekeningen van I-Pack maken nauwkeurige right-sizing, vouwen, sluiten en afdichten van golfkartonnen dozen mogelijk, wat de operationele efficiëntie verbetert.

Demonstraties binnenkort te zien

Alessandra Secchi besluit met het benadrukken van het belang van het presenteren van dergelijke innovatieve oplossingen op evenementen zoals Logistica Next. “Deze evenementen bieden een platform voor logistieke en fulfilmentoperators om technologieën te verkennen die de prestaties kunnen verbeteren en kosten kunnen verlagen. Het lanceren van AutoPrint op Logistica Next stelt ons in staat om zijn mogelijkheden aan een breed publiek te demonstreren en waardevolle feedback te verzamelen.” Ook staat het bedrijf van Secchi op Packforum, waarvoor je ook een persoonlijke demo kunt boeken.

De introductie van AutoPrint markeert een belangrijke mijlpaal in het domein van e-commerceverpakkingen. Door een gestroomlijnde benadering van personalisatie te bieden, zijn merken beter in staat om meer contact te maken met consumenten en tegelijkertijd hun logistieke operaties optimaliseren.

Dit artikel is gesponsord door Sealed Air.