Aanmeldingen voor 'Navigate the Change in IT' geopend

Aanmeldingen voor 'Navigate the Change in IT' geopend
Maaike Stoops, general manager van de vestiging van LINKIT in Zuid-Afrika: 'Deze middag is juist een moment om te connecten met mensen uit andere organisaties die voor dezelfde uitdagingen in verandering staan.'

LINKIT is dienstverlener in IT-services met 26 jaar ervaring en een uitgebreide klantenkring van middelgrote bedrijven tot reuzen als ASML en KLM. Op 3 oktober organiseert LINKIT in Herwijnen het evenement Navigate the Change - Hoe bepaal je als IT-leider je koers in een wereld van razendsnelle technologische ontwikkelingen die wendbaarheid vereisen?

‘LINKIT is van origine een detacheerder, inmiddels zijn we een one-stop-shop in IT-dienstverlening’, vertelt commercial teammanager Vincent Morren. ‘Soms werkt één collega aan een project, maar meestal gaat het om volledige teamstructuren, waarbij we onze klanten ontzorgen voor elke IT-behoefte die er is. LINKIT werkt voor de overheid, in grote Europese aanbestedingen, maar ook voor de top 500 bedrijven in de Benelux. Grote corporates als ASML, KLM, en Jumbo, maar bijvoorbeeld ook de bancaire sector. We helpen bedrijven met onze kennis en expertise om bij te blijven met de snel veranderende IT-wereld.’

We helpen bedrijven met onze kennis en expertise om bij te blijven met de snel veranderende IT-wereld”

De 1800 IT-professionals ontzorgen klanten op diverse gebieden zoals modernisatie van IT-toepassingen, het automatiseren van bedrijfsprocessen of door het bieden van extra executiekracht in IT-projecten. Zo’n driehonderd medewerkers van LINKIT in kantoren in Nederland, Duitsland, Zuid-Afrika en de VS en een grote poule van freelancers en professionals van partner-organisaties maken dit mogelijk. LINKIT is daarmee een sterke schakel tussen een ecosysteem van IT-professionals en haar klanten.

Klanten koppelen

‘Het bijzondere is dat we onze klanten aan elkaar kunnen koppelen, bijvoorbeeld als het gaat om grote, vergelijkbare structuren. Door onze kennis-gedreven organisatie helpen we ze verder doordat ze niet het wiel opnieuw hoeven uit te vinden, maar van elkaar kunnen leren. Grotere organisaties beschikken over vaak al wat oudere IT-applicaties en oudere platformen, die hier en daar aan vernieuwing toe zijn. Migratie of digital transformation: als je dat kunt doen door partijen aan elkaar te linken helpt dat ze snel verder. Voor grote bedrijven is dat de toegevoegde waarde van LINKIT.’

Migratie of digital transformation: als je dat kunt doen door partijen aan elkaar te linken helpt dat ze snel verder”

Morren: ‘Optimalisatieslagen en snellere manieren van software ontwikkelen zorgen ervoor dat je in een korte tijd applicaties kunt aanpassen naar de behoeften van de business. En door de kortere ontwikkeltijd en lagere ontwikkelkosten is er een snellere return of investment. Dat is relevant voor een groot aantal van onze klanten in het logistieke segment. Zoals in retail met Jumbo, maar ook Transavia en KLM, met een gedegen kennis binnen de branche en verschillende expertises. KLM wil binnen vijf jaar de most tech-driven airline zijn. Daar dragen wij met onze kennis en expertise, onder andere op het gebied van Data en Cloud, aanzienlijk aan bij.’

Morren: ‘Ben je een van de leidinggevenden in IT in jouw bedrijf, en wil je use-cases horen hoe andere grote organisaties hiermee omgaan? Je kennis delen, ervaringen opdoen en sparren met collega’s in break-out sessies? Dan wil je hierbij zijn. Zodat je daarna beter weet hoe je de uitdagingen in je eigen organisatie kunt aangaan, of hoe je je netwerk kunt vergroten met bedrijven die óók met die uitdagingen kampen.’

Topsprekers

Het is een middag met verdieping op verandering en wendbaarheid, met topsprekers als Volkert Paap (VP Tech & Innovatie KLM), Anneke Keller (CTO PostNL), Bart Leemans (Algemeen directeur Service2fruit) en Rik de Weerd (Consultant in E.A. & Executive Leadership). ‘Het past allemaal in één middag en het zijn inspirerende sessies. KLM gaat bijvoorbeeld praten over hun noodzakelijke wendbaarheid tijdens de coronacrisis. Dat heeft enorme uitdagingen opgeleverd in de supply chain. Van zo’n use-case kunnen de aanwezigen die middag enorm veel leren, in hoe mens, techniek en bedrijfsvoering daarin samenkomen.’

Dit artikel is gesponsord door LINKIT.