Element Logic installeert 's werelds eerste Pick-up Port

Element Logic installeert 's werelds eerste Pick-up Port

De gloednieuwe winkel van thansen in Kopenhagen, Denemarken, maakt gebruik van een door Element Logic geïnstalleerde magazijnoplossing en is de eerste ter wereld met een in-store oplossing met AutoStore Pick-Up Port, die een volledig automatische levering van goederen aan klanten mogelijk maakt.

thansen werd in 1991 in Denemarken opgericht en levert reserveonderdelen en uitrusting voor auto's en andere voertuigen, evenals kampeeruitrusting en andere recreatieve uitrusting aan klanten in Denemarken, Zweden, Noorwegen en Duitsland.  Klanten kunnen door de AutoStore Pick-Up Port een product online bestellen en het vrijwel direct in de winkel ophalen – op elk moment van de dag. En binnenkort zal hetzelfde mogelijk zijn in andere thansen-winkels. 

Bent Jensen, CEO thansen
Bent Jensen, CEO thansen

“Met de winkel net buiten Kopenhagen zetten we de eerste, maar verre van de laatste stap naar de ultieme klantervaring, waarbij je als klant op elk moment van de dag spullen kunt kopen en ophalen. Geen wachtrij, geen vaste openingstijden. Dat is de toekomst, en wij als keten beginnen nu aan de toekomst”, zegt Bent Jensen, oprichter en CEO van thansen, over de winkel, die op 2 februari 2024 officieel werd geopend. 

“We beginnen in Rødovre. Maar het plan is om in de loop van 2024 soortgelijke systemen in tien van onze winkels te installeren”, voegt hij eraan toe. 

Consumenten verleggen de grenzen 

De AutoStore-oplossing die Element Logic in de nieuwe winkel van thansen installeert, bestaat uit 14 robots en meer dan 18.000 bakken. Ondanks de bescheiden omvang van het magazijn, bevat het meer dan 32.000 van de 200.000 artikelen van thansen, omdat het magazijn een veel efficiënter gebruik van de opslagruimte mogelijk maakt. Dit betekent dat klanten meteen in de winkel toegang krijgen tot een veel breder assortiment: producten hoeven niet eerst vanuit een centraal magazijn te worden besteld. 

Nikolaj Bjørn Eriksen, algemeen directeur van Element Logic Denemarken
Nikolaj Bjørn Eriksen, algemeen directeur van Element Logic Denemarken

Element Logic heeft eerder het grootste geautomatiseerde magazijn van Denemarken, met 100 robots, geleverd aan het centrale magazijn van thansen in Middelfart. 

“Met het systeem in Rødovre verplaatst thansen de robots rechtstreeks naar de individuele winkel, wat een soort paradigmaverschuiving is. Consumenten verleggen voortdurend de grenzen wat betreft levertijden en de mate van flexibiliteit, en als bedrijf kun je niet aan deze eisen voldoen zonder te denken in termen van slimme, automatische oplossingen”, zegt Nikolaj Bjørn Eriksen, Managing Director van Element Logic Denemarken. 

Dit artikel is gesponsord door Element Logic.

Foodello kiest voor gerobotiseerd dc van Radial in Groningen

Foodello kiest voor gerobotiseerd dc van Radial in Groningen

Foodello, een online supermarkt die zich inzet tegen voedselverspilling, gaat een samenwerking aan met Radial. Alle bestellingen van Foodello worden voortaan verwerkt in het moderne grotendeels gerobotiseerde fulfilmentcenter van Radial, dat in de zomer van vorig jaar geopend werd in Groningen.

Picnic-medeoprichter Michiel Muller bij het fulfilment center in Berkel en Rodenrijs. Foto: Dennis Wisse

Picnic schrijft voor het eerst zwarte cijfers in heel Nederland

Picnic is voor het eerst sinds de start winstgevend in heel Nederland, zegt medeoprichter Michiel Muller in gesprek met Distrifood. Het gaat om de operationele kasstroom (EBITDA), dus zaken als afschrijvingen en belastingen zijn niet meegewogen.

Remco Nieuwenbroek, redacteur van Logistiek.nl, spreekt met behulp van artificial intelligence een videoboodschap in.

Dit is waar de e-fulfilmentwereld over praat - VIDEO

De wereld van e-fulfilment en e-commerce staat nooit stil. Zo opent Bleckmann de deuren van zijn eerste circulaire dc voor externen, is Thuiswinkel.org met een duurzaamheidscertificering gekomen en bereidt de logistieke sector zich voor op de zero-emissiezones. In een nieuw onlinemagazine van Logistiek.nl komt een selectie van de nieuwste e-fulfilmentberichten samen. Remco Nieuwenbroek, redacteur van Logistiek.nl, vertelt welke berichten dat zijn.

Pieter Pot stelt wachtlijst in na recordaantal bestellingen

Pieter Pot stelt wachtlijst in na recordaantal bestellingen

Pieter Pot heeft sinds de herstart vorige week een recordaantal bestellingen binnengekregen, meldt het bedrijf. Nieuwe klanten belanden tijdelijk op een wachtlijst, omdat de verpakkingsloze onlinesuper tijd nodig heeft om de operatie op te schalen.