Objeqtive Recruitment B.V.
In 2025 zal een groot deel van de inkomsten van een distributeur afkomstig zijn van klantspecifieke oplossingen die zijn business transformeren en het bedrijf onderscheiden van de concurrentie. Denk hierbij aan valueadded services, oneindige voorraden, projectgebaseerde samenwerking en automatisering zodat medewerkers zich kunnen richten op taken die meerwaarde bieden.
Hoe ziet de toekomst voor logistiek dienstverleners eruit? Wat zal het effect zijn van geopolitieke onrust, van aangescherpte handelstarieven, van - wellicht - terugkrabbelende verladers wat betreft hun duurzaamheidsdoelstellingen? Niets lijkt meer zeker, behalve dan dat logistiek dienstverleners al hun flexibiliteit en ondernemerschap nodig zullen hebben om de gure tegenwind te trotseren. Wat mogelijk helpt is hier en daar goed nieuws, een optimistisch geluid. Dat is er ook gelukkig en juist daar is dit online magazine met name voor bedoeld. Hopelijk steekt dat de aankomende transportondernemers die komend najaar als eerste de nieuwe IVA opleiding Transport Business Management gaan volgen, een hart onder de riem.
Vrachtwagenfabrikant Scania neemt de industriële batterijdivisie van Northvolt over. Dat meldt Reuters. De overname van de divisie, bekend als Northvolt Systems Industrial, is onderdeel van de herstructurering van de Zweedse batterijproducent, die sinds november 2024 in financiële problemen verkeert.
Bedrijven die hun transport willen verduurzamen worstelen regelmatig met uitdagingen op het gebied van infrastructuur en beschikbaarheid van schonere alternatieven. De book-and-claim oplossing van Kuehne+Nagel stelt klanten van de logistiek dienstverlener in staat om emissiebesparingen van duurzaam transport toe te wijzen aan specifieke zendingen. Het is volgens de initiatiefnemers op dit moment een perfecte oplossing voor het besparen van CO2 bij netwerktransport.
DFDS is volop bezig met de integratie van het overgenomen Ekol International Transport (Ekol). Het Turkse transportbedrijf wordt geherstructureerd met als doel om tegen eind 2025 break-even te draaien. Onderdeel van deze reorganisatie is het schrappen van 125 banen en het verkleinen van de vloot.