Jumbo blijft werken aan zijn e-commerce operatie. Begin dit jaar werd nog een het nieuwe, derde e-commerce dc geopend in Bleiswijk. In Bemmel werd in januari een hub geopend. Nu volgt een bezorghub in Maastricht.
De online bestellingen worden via het e-fulfillmentcenter in Den Bosch geleverd bij de nieuwe hub aan de Engelandlaan 11 in Maastricht. Vervolgens vinden de boodschappen vanuit hier – en niet langer via de winkels – hun weg rechtstreeks naar klanten thuis of op het werk.
De nieuwe hub van zo’n 1300 m2 vloeroppervlakte wordt sinds 12 juli ingezet in het bezorggebied van Maastricht, Geleen, Stein, Oirsbeek, Meerssen en Urmond. De komende weken komen daar plaatsen als Sittard, Born, Heerlen, Nuth, Landgraaf, Kerkrade, Eygelshoven, Cadier en Keer, Echt, Roermond, Heel, Heythuysen, Nederweert en Weert bij.
Eind 2021 zullen zo’n 40 bezorgbussen direct naar alle klanten in heel Limburg rijden om hun online bestelde boodschappen te bezorgen.
Uitbreiding online bezorgcapaciteit
Karel de Jong, directeur Supply Chain bij Jumbo: “De nieuwe thuisbezorghub in Maastricht is een antwoord op de toenemende vraag naar online boodschappen doen. Om de boodschappen zo snel en efficiënt mogelijk te kunnen bezorgen, opent Jumbo na Maastricht nog meer kleinere bezorglocaties voor haar online bestellingen. Met een centrale thuisbezorghub is de capaciteit nog beter te benutten en zijn de ritten beter in te plannen. Ook worden hierdoor minder kilometers gemaakt dan voorheen, wat een gunstig effect heeft op onze CO2-uitstoot.”
Jumbo heeft momenteel hubs in Amsterdam, ’s-Hertogenbosch, Middelburg, Utrecht, Breda, Heerhugowaard, Bemmel, Hengelo en Groningen. Begin 2021 werd een nieuw e-fulfilmentcenter geopend in Bleiswijk dat tevens functioneert als hub. Vorige maand werd nog een hub in Deventer toegevoegd.
Vierde e-commerce dc
]Om te blijven voldoen aan de groeiende vraag naar thuisbezorging, staat het vergroten van de online bezorgcapaciteit door verdere uitbreiding met hubs hoog op de agenda. Jumbo heeft al aangekondigd een vierde e-commerce dc te onderzoeken.