Dit bedrijf gaat operatie Zalando in Nederland verzorgen

Dit bedrijf gaat operatie Zalando in Nederland verzorgen

Zalando neemt binnenkort zijn nieuwste, grootste en meest geautomatiseerde dc in Bleiswijk in gebruik. De logistieke dienstverlener die de de operatie verzorgt, is nu ook bekend.

Ingram Micro, dat ook de logistieke operatie voor Zalando in Zweden doet, gaat de logistiek verzorgen voor Zalando’s nieuwe fulfillment center in Bleiswijk. Zalando neemt binnenkort in Nederland zijn grootste en meest geautomatiseerde dc ooit in gebruik.

Zalando is in 2019 gestart met de bouw van zijn eerste Nederlandse fulfillment center. Het nieuwe distributiecentrum in Nederland zal het hoogste niveau van automatisering  kennen binnen het logistieke netwerk van Zalando, met onder andere de ‘goods-to-person shuttle’-technologie van Knapp.

Meer service en uitbreiding

Het fulfilment center moet de het gemak en de snelheid richting klanten vergroten en groei in West-Europa mogelijk maken. Het dc in Bleiswijk is het fulfilment center voor klanten in Nederland, België, Luxemburg, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. Zodra het fulfillment center op volle toeren draait, verwacht Zalando de doorlooptijden voor leveringen in de Benelux met meer dan één dag terug te dringen.

Jan Bartels, senior vice president customer fulfillment bij Zalando, zegt: “Voor onze klanten in de Benelux betekent dit  kortere levertijden en nieuwe diensten zoals next- en same-day delivery. Samen met onze vertrouwde partner Ingram Micro geloven we dit te kunnen bereiken. We kijken ernaar uit dat  Ingram Micro een sterk, lokaal team zal opzetten, zodat we samen de klantervaring in West-Europa verder kunnen verbeteren.”

Ingram Micro is blij met de keuze van Zalando: "Ons team beschikt over heel wat lokale expertise en capaciteiten op het gebied van technologie en automatisering. We zijn ervan overtuigd dat onze hoogopgeleide operators aan de verwachtingen van Zalando en zijn klanten zullen voldoen en deze zelfs zullen overtreffen zoals we dat ook gedaan hebben bij andere operaties voor Zalando."

Het fulfillment center heeft een oppervlakte van 140.000 vierkante meter en is daarmee de grootste locatie in Zalando’s Europese logistieke netwerk. Naar verwachting zullen de eerste pakketten in het vierde kwartaal van 2021 vanuit Bleiswijk verzonden worden.

Peter de Weerd

Peter de Weerd

Redacteur Logistiek en Logistiek.nl. Hij focust zich met name op de deelgebieden (smart) warehousing en e-fulfilment

Webwinkels Amazon en Bol draaien warm voor piekperiode

Webwinkels Amazon en Bol draaien warm voor piekperiode

Webwinkels maken zich op voor de drukste periode van het jaar. Grote spelers als Amazon en Bol bereiden zich naar eigen zeggen al maanden voor op de piekperiode die eind november begint. "Deze periode is traditioneel de periode met het hoogste volume bij Amazon", zegt Roos Franssen, woordvoerder van Amazon NL. "Wij adviseren klanten om op tijd te bestellen. Zo zijn ze er zeker van dat ze hun bestellingen op het juiste moment in huis hebben", benadrukt Bol-woordvoerder Joost Morel.

FedEx: dit jaar fors meer pakketten tijdens piek dan in 2023

FedEx: dit jaar fors meer pakketten tijdens piek dan in 2023

FedEx verwacht dat er in de piekperiode van dit jaar ruim 7 procent meer zendingen worden bezorgd dan in dezelfde periode vorig jaar. Uit onderzoek dat in opdracht van de pakketgigant is uitgevoerd, blijkt dat pakketbezorgers tussen oktober en december samen in totaal ruim 226 miljoen zendingen in ons land bezorgen.

Amazon ontwikkelt slimme bril die bezorger de weg wijst

Amazon ontwikkelt slimme bril die bezorger de weg wijst

Amazon ontwikkelt een slimme bril voor pakketbezorgers om hen te begeleiden richting, rond en in gebouwen waar zij een pakketje moeten bezorgen. Dat melden ingewijden aan persbureau Reuters. De bril moet worden uitgerust met een klein ingebouwd scherm dat bezorgers bijvoorbeeld aanwijzingen kan geven bij liften of obstakels zoals poorten of agressieve honden.

Online shoppers kiezen vaker voor out-of-home bezorging

Online shoppers kiezen vaker voor out-of-home bezorging

Nederlandse consumenten zien het afhalen van een pakket bij een afhaalpunt of pakketkluis steeds vaker als een aantrekkelijk alternatief voor bezorging aan huis. Hoewel thuisbezorging voor een meerderheid (58,2%) nog steeds de eerste keuze is, wint out-of-home bezorging aan populariteit. Dat blijkt uit een nieuw onderzoek van Sendcloud onder duizend Nederlanders.