Hoe het idee voor gevriesdroogd fruit ontstond? Ward Grasveld, commercieel directeur bij 5th Season, legt het uit: ‘5th Season speelt in op de wereldwijde trends van gezondheid en gemak. De consument eet en drinkt steeds bewuster en zoekt naar gezondere opties. Fruit is de nummer 1 snack in Europa.’
Maar fruit is niet altijd even toegankelijk of handig. Ward: ‘Toen is het idee van gevriesdroogd fruit ontstaan.’
100 procent fruit
Ward vertelt wat 5th Season bijzonder maakt: ‘Onze producten zijn 100% fruit. We voegen niks extra’s toe om smaak, kleur of geur aan te passen. En doordat we het vriesdrogen, behouden we ook nog eens 90% van alle vezels en mineralen.’ Puur natuur dus. Het vriesdrogen biedt nog meer voordelen: ‘Ons fruit is 18 maanden houdbaar. Bovendien heeft het een lekkere crunchybite. Het belangrijkste aan een snack is toch dat het lekker is.’
Met PostNL leveren aan B2C en B2B
5th Season heeft een B2C-webshop, maar levert ook B2B aan supermarkten en foodserviceklanten zoals cateraars en kiosken. Je vindt de producten bijvoorbeeld in de schappen van Albert Heijn, in bedrijfsrestaurants of onderweg bij NS. Ward: ‘Naast de traditionele kanalen, wordt e-commerce steeds belangrijker. Daarmee heb je direct contact met je consument. We zoeken naar een gezonde mix, waarin we nauw samenwerken met partners en direct contact houden met de consument.’
Verschillende soorten klanten vereisen ook verschillende vormen van levering. ‘Waarom kiezen we voor PostNL? Vooral omdat PostNL flexibel kan leveren. Van 1 zakje tot een hele pallet.’ De snelle bezorgtijd is ook een pluspunt: ‘Als je het vandaag bestelt, heb je het morgen in huis. Dat zijn wel services die je als nieuw bedrijf graag aanbiedt aan je klanten.’
Zeker weten dat het klopt
Flexibiliteit is niet de enige reden dat 5th Season samenwerkt met PostNL. Ward: ‘Ik vind ontzorgen superbelangrijk. Uiteindelijk wil ik met partners samenwerken waarbij ik zeker weet dat alles klopt.’ PostNL neemt het bedrijf veel werk uit handen: ‘Waar PostNL heel goed in is, is ons omarmen als nieuwe klant, kijken naar ons probleem en daar een oplossing voor vinden.'
'Ze verzorgen bij PostNL de flexibele distributie voor ons en denken klantgericht mee in oplossingen. Bijvoorbeeld over opslag. Of ze kijken of het mogelijk is om koppelingen te maken in het bestelsysteem. Zo ontzorgen ze me bij het inboeken van orders. Ik ben daar nog steeds dankbaar voor. Het heeft even wat voeten in de aarde gehad om alles in te regelen. Maar nu weet ik dat alles wat daar staat klopt. Ik heb nooit voorraad- of leveringsissues. PostNL helpt door flexibel te leveren en levert de kwaliteit die wij verwachten.’
Dit artikel is gesponsord door PostNL.