'PostNL kan flexibel leveren: van losse zakjes tot grote pallets'

'PostNL kan flexibel leveren: van losse zakjes tot grote pallets'
Ward Grasveld: "Waar PostNL heel goed in is, is ons omarmen als nieuwe klant, kijken naar ons probleem en daar een oplossing voor vinden.”

Wie aan gezonde tussendoortjes denkt, denkt aan fruit. 5th Season Fruit ook. Het bedrijf verkoopt gevriesdroogde fruitsnacks in handige verpakkingen. Daarmee spelen ze in op de groeiende behoefte aan gemakkelijk en verantwoord snoepen. 5th Season Fruit werkt samen met PostNL om de zakjes fruit zo snel mogelijk bij de klant te krijgen.

Hoe het idee voor gevriesdroogd fruit ontstond? Ward Grasveld, commercieel directeur bij 5th Season, legt het uit: ‘5th Season speelt in op de wereldwijde trends van gezondheid en gemak. De consument eet en drinkt steeds bewuster en zoekt naar gezondere opties. Fruit is de nummer 1 snack in Europa.’

Maar fruit is niet altijd even toegankelijk of handig. Ward: ‘Toen is het idee van gevriesdroogd fruit ontstaan.’

100 procent fruit

Ward vertelt wat 5th Season bijzonder maakt: ‘Onze producten zijn 100% fruit. We voegen niks extra’s toe om smaak, kleur of geur aan te passen. En doordat we het vriesdrogen, behouden we ook nog eens 90% van alle vezels en mineralen.’ Puur natuur dus. Het vriesdrogen biedt nog meer voordelen: ‘Ons fruit is 18 maanden houdbaar. Bovendien heeft het een lekkere crunchybite. Het belangrijkste aan een snack is toch dat het lekker is.’

Meer weten over Food bezorging of Food fulfilment door PostNL? Geef je op voor het gratis digitale kennisuurtje .

Met PostNL leveren aan B2C en B2B

5th Season heeft een B2C-webshop, maar levert ook B2B aan supermarkten en foodserviceklanten zoals cateraars en kiosken. Je vindt de producten bijvoorbeeld in de schappen van Albert Heijn, in bedrijfsrestaurants of onderweg bij NS. Ward: ‘Naast de traditionele kanalen, wordt e-commerce steeds belangrijker. Daarmee heb je direct contact met je consument. We zoeken naar een gezonde mix, waarin we nauw samenwerken met partners en direct contact houden met de consument.’

Verschillende soorten klanten vereisen ook verschillende vormen van levering. ‘Waarom kiezen we voor PostNL? Vooral omdat PostNL flexibel kan leveren. Van 1 zakje tot een hele pallet.’ De snelle bezorgtijd is ook een pluspunt: ‘Als je het vandaag bestelt, heb je het morgen in huis. Dat zijn wel services die je als nieuw bedrijf graag aanbiedt aan je klanten.’

'PostNL kan flexibel leveren. Van 1 zakje tot een hele pallet.’

Zeker weten dat het klopt

Flexibiliteit is niet de enige reden dat 5th Season samenwerkt met PostNL. Ward: ‘Ik vind ontzorgen superbelangrijk. Uiteindelijk wil ik met partners samenwerken waarbij  ik zeker weet dat alles klopt.’ PostNL neemt het bedrijf veel werk uit handen: ‘Waar PostNL heel goed in is, is ons omarmen als nieuwe klant, kijken naar ons probleem en daar een oplossing voor vinden.'

'Ze verzorgen bij PostNL de flexibele distributie voor ons en denken klantgericht mee in oplossingen. Bijvoorbeeld over opslag. Of ze kijken of het mogelijk is om koppelingen te maken in het bestelsysteem. Zo ontzorgen ze me bij het inboeken van orders. Ik ben daar nog steeds dankbaar voor. Het heeft even wat voeten in de aarde gehad om alles in te regelen. Maar nu weet ik dat alles wat daar staat klopt. Ik heb nooit voorraad- of leveringsissues. PostNL helpt door flexibel te leveren en levert de kwaliteit die wij verwachten.’

Meer mooie, inspirerende verhalen van ondernemers lezen? Download het magazine en lees alles over hun succes en de foodbezorging van PostNL.

Dit artikel is gesponsord door PostNL.

Koper gevonden voor onderdelen Blokker: webshop blijft bestaan

Koper gevonden voor onderdelen Blokker: webshop blijft bestaan

De curatoren van het failliete Blokker hebben overeenstemming bereikt over de verkoop van de activa van de keten. Tot de verkochte onderdelen behoren onder andere de webwinkel Blokker.nl en de merknaam. Volgens diverse bronnen neemt Roland Palmer, lid van de Blokker-familie, het bedrijf over.

Tijd voor deelhubs - andere visie nodig op stadslogistiek

Tijd voor deelhubs - andere visie nodig op stadslogistiek

Het aftellen is begonnen. Op 1 januari 2025 voeren de eerste veertien gemeenten in Nederland een zero-emissiezone in. Hoewel de gevolgen voor de meeste ondernemers vanwege alle overgangsregelingen binnen de perken blijven, is de startdatum volgens Bart van Raak van Vmoto, leverancier van elektrische scooters, wel een belangrijke mijlpaal. "Het wordt echt tijd dat we anders gaan kijken naar stadslogistiek. Met veel meer oog voor het delen van voertuigen."

Prijs belangrijkste drijfveer bij keuze voor out-of-home bezorging

Prijs belangrijkste drijfveer bij keuze voor out-of-home bezorging

Consumenten die online shoppen ontvangen hun pakket bij voorkeur aan de deur. Wanneer voor thuisbezorging een vergoeding gevraagd wordt en levering bij een afhaalpunt gratis is, dan kiest bijna driekwart van de Nederlanders liever voor out-of-home bezorging. Dat blijkt uit onderzoek van Sendcloud.

Linde Jansen (foto: LinkedIn)

Heineken-topvrouw Linde Jansen maakt overstap naar PostNL

Linde Jansen, nu nog werkzaam bij Heineken, wordt per april 2025 benoemd tot chief financial officer (cfo) en lid van de Raad van Bestuur van PostNL. Ze volgt Pim Berendsen op, die op 15 april 2025 de rol van chief executive officer (ceo) overneemt van Herna Verhagen.