PODCAST TGW -Indrukwekkende innovaties bij Picnic

PODCAST TGW -Indrukwekkende innovaties bij Picnic
Vlnr. Frank Gorte (Picnic), Annemarie Brüning en Jan Willem Klinkenberg (TGW)

De Week van Logistiek stond in het teken van inspiratie opdoen en advies krijgen over de laatste trends en innovaties. Beluister hier de podcast van TGW terug waarin Jan Willem Klinkenberg (TGW) onder leiding van Annemarie Brüning in gesprek ging met Frank Gorte (Picnic).

De Week van Logistiek, gehouden van 26 tot en met 30 oktober, is mede mogelijk gemaakt door onze partners.

Beluister hier de podcast van TGW terug.

Dit artikel is gesponsord door TGW

VIDEO - ICT&Logistiek en Logistica vooral op woensdag groot succes

VIDEO - ICT&Logistiek en Logistica vooral op woensdag groot succes

Met name op woensdag was het druk in Jaarbeurs Utrecht. Diverse standhouders zeggen dat niet alleen het hoge aantal bezoekers op die dag opviel, maar dat ook de kwaliteit van de gesprekken enorm goed was.

Boris Berghmans en Sebastiaan Evers samen met juryvoorzitter René de Koster

Belgisch veiligheidssysteem wint Logistica Award 2024

Met een nieuw systeem om de veiligheid op te magazijnvloer te bevorderen, wist het Belgische bedrijf Essensium dit jaar de Logistica Award in de wacht te slepen. Belangrijk in de beoordeling was de toepassing van AI.

Rene de Koster

Logistica Award haakt aan bij robotisering en toepassing AI

Veel inzendingen voor de Logistica Award hebben dit jaar een link met robots en AI. Niet verwonderlijk, gezien de vele innovaties die op magazijngebied de overhand hebben. Toch blijft juryvoorzitter René de Koster redelijk sceptisch over de impact van met name AI in warehousing. "Al zie ik nu wel een paar interessante voorbeelden voorbij komen."

Nicolas Gueuzurian, marketing- en e-commercedirecteur bij Auchan Retail Luxemburg

Slimme robots maken piekperiodes supermarkt Auchan beheersbaar

In het magazijn van supermarkt Auchan in Luxemburg zijn sinds kort 37 slimme Skypod-robots van Exotec aan het werk. Dit robotsysteem verhoogt de snelheid, flexibiliteit en efficiëntie van de e-commerceorderverwerking van de supermarkt flink. De piekperioden, zoals Black Friday, zijn beter beheersbaar en de werkdruk voor medewerkers is verlaagd, waardoor ze zich beter kunnen focussen op klantgerichte taken. "Online boodschappen doen is een zware klus. Onze medewerkers liepen gemiddeld vijftien kilometer per dag en tilden zware gewichten. Daarom besloten we dat we veel verder moesten gaan met technologie", zegt Nicolas Gueuzurian, marketing- en e-commercedirecteur bij Auchan Retail Luxemburg.